Het elektrische één-klaviers Chord organ, ook bekend onder de S-series:
moest door zijn "betaalbaarheid" (vergeet niet, dat die 1000 US$ toen best een flink bedrag was):
en makkelijke bespeelbaarheid door z'n akkoord-knoppen, duizenden mensen aan het orgelspelen krijgen en werd daarom op een gigantische manier ge-promoot. Vooral het thema "huiselijkheid en gezelligheid" stond in de campagnes voorop:
Hier een originele manier om dit te doen, namelijk d.m.v. een kartonnen bouwplaat om een "blije huiskamer rondom het orgel" te creëren.
Het vooraanzicht van het huis:
Het huiskamer decor (inclusief mams met koffie en koekjes):
De bouwplaat met de reeds voor-gestansde figuurtjes:
Zo moest je het orgel in elkaar zetten:
Er waren twee verschillende lessenaars beschikbaar:
Was dat klaar, dan vouwde je de achterwanden in een haakse hoek en plaatste de figuren in het decor:
En klaar was je tafereeltje. Nu maar hopen, dat pa naar één van de de, toen zogenaamde Hammond Studio's ging, om er een voor zijn gezin aan te schaffen:
De bouwplaat heette officieel: "THE HAMMOND HAPPINESS HOME PAPER DOLL ADV. PROMO C.O. 45"
Op deze website plaatsen we cookies die de website goed laten werken of anoniem het gebruik van onze website analyseren.
We plaatsen geen cookies waar u toestemming voor moet geven. Meer informatie vindt u in onze privacyverklaring of geef akkoord en sluit deze melding.